Now Reading
Tatilde Kilo Almamak İçin Nasıl Beslenmeli?

Tatilde Kilo Almamak İçin Nasıl Beslenmeli?

Elbette tatilleri herkes sever! Çok çalışıp o hak ettiğiniz tatile gitmeyi uzun zamandır bekliyorken neden sevmeyesiniz ki! Güneş, deniz, kumsal, müzik, güzel yiyecekler ve kokteyller, ve bolca eğlence… Tüm bunlar kulağa muhteşem geliyor, tabii tüm bunları eve “ekstra yük” ile dönmeden yapabilirsek; ve hepimiz bunun hayatın tadını çıkartmak için gittiğimiz o bir haftada alınan istenmeyen kilolar anlamına geldiğini biliyoruz. Sorun şu ki hayatın tadını çıkartırken aynı zamanda patates kızartmalarının, sandviçlerin, dondurmaların ve kim bilir kaç kokteylin de tadını çıkartıyoruz!

Evet, saklamaya gerek yok, hepimiz bunu yaşadık… fakat artık her şey değişecek çünkü tatildeki yeme planınızı yenisiyle değiştirmeye kararlıyız!

İşte sağlıklı bir tatil için size önerilerimiz:

1.Eğer yapabiliyorsanız mutfağı olan bir oda tercih edin. Bu size verebileceğimiz en iyi tavsiyelerden biri, çünkü bu sayede ne yediğinizi kontrol edebilir ve oda servisinden sipariş edeceğiniz hazır yemek yerine kendinize sağlıklı atıştırmalıklar hazırlayabilirsiniz. Dışarı çıksanız bile çok aç hissetmeyecek ve tüm menüyü sipariş etmeyeceksiniz.

2.Küçük porsiyonlar halinde yiyin. Kilo almaktan kaçınmanın en güvenli yolu masadan asla tok kalkmamak. Küçük porsiyonlar sipariş etmek aynı zamanda bir tabak yemekten daha fazlasını denemenize de olanak sağlar! Eğer büyük porsiyonlarda servis eden bir yerdeyseniz, sorun yok, tabağınızı bir arkadaşınızla paylaşın, daha bile eğlenceli olacaktır!

3.Sağlıklı atıştırmalıklar alın. Tatildeyken yiyebileceğiniz çok çeşitli şeyler var, tıpkı taze sebze ve meyve gibi. İşte sipariş etmeyi düşündüğünüz o abur cuburlara alternatifler:

Meyve salatası

Salata, kırmızı kapya biber ve/veya kabak çubukları

Karışık çerez

Az yağlı peynir

Bebek havuç

Çeri domates

Yağsız baharatlı patlamış mısır

4. Günde bir kez “kötü” beslenin. Doğru duydunuz, sevdiğiniz bir şeyi yemekte özgürsünüz, ne de olsa tatildesiniz! Yalnızca yiyeceğiniz “kötü yemeği” günde biz kez olarak sınırlayın. Günün geri kalanında salata, balıklı taco, meyve tabağı ve yulaf yiyebilirsiniz. Ayrıca bulunduğunuz yerin meşhur tatlarını deneyebilirsiniz, yeter ki fazla yemeyin… Her gün yeni bir tat denemek için zamanınız olacak.

5. Şekere dikkat edin. Yiyebileceğiniz tüm “kötü yiyecekler” arasında en kötüsü kesinlikle şeker! Tatlılardan ve soslardan (teriyaki, barbekü, ballı salata sosları, vb.) olabildiğince kaçının. Çok zor olduğunu biliyoruz, çünkü tatilde tatlı bir şeyler yemeyi herkes sever, bu durumda eğer sipariş etmeden duramazsanız küçük porsiyonlarda sipariş edip fazla yememeye özen gösterin. İşte size bir sır, tüm tatlılar arasında dondurma en az şeker ve kalori oranına sahiptir!

6. İçkilere dikkat edin. Zor olan bir diğer madde; çünkü herkes tatilde rahatlayıp biraz eğlenmeyi sever. Fakat bilmeyenler için, alkol içerdiği şeker ve kaloriler ile o çok çaba sarf ettiğiniz mükemmel kumsal vücudunu mahvedebilir. Yine de yapabileceğiniz bir şey var: bir çok farklı malzeme ve meyve içeren karışık kokteyllerden kaçının ve basit tutup tüm gün tüketeceğiniz bir tip içecek seçin. Örneğin, maden suyu, limon ve nane eşliğinde votka içebilirsiniz. Kalori bakımından düşük ve mükemmel bir yaz içkisi, hem tazelenmenize hem de sizi rahatlatmaya yarayacak! Bir tavsiye daha: bol bol su içmeyi unutmayın, hem vücudunuzu susuz bırakmamış, hem de ertesi gün akşamdan kalma bir şekilde uyanmanızı önlemiş olursunuz. Şerefe!

7. Yerel pazarlara uğrayın. Menüleri genelde abur cubur ve yüksek kalori içeren yemeklerden oluşan restoranlar ve oda servisleri ile sınırlı kalmayın. Alternatif olarak biraz keşif yapıp sebze ve meyve pazarlarına gidebilirsiniz. Evdeymiş gibi alışveriş yapmakta özgürsünüz; biraz elma, muz veya taze sebze satın alın. Yemeyi planladığınız o kocaman çikolatalı pasta yerine sağlıklı bir atıştırmalık yememek için hiçbir sebep yok!

8. Genelde problemler restorandayken yaşanır, çünkü harika bir restorana gitmişken size sunulan her şeyi denemek istersiniz. İşte hatayı da burada yapıyorsunuz: her şeyi bir anda denemeye çalışmayın, merakınızı gidermek içi yeterinde gününüz var. Size tavsiyemiz markete ve restorana aç karnına gitmemeniz. Bu her zaman uygulayabileceğiniz genel bir kural. Bu yerlere gitmeden önce atıştırın, böylece her gördüğünüzü yemek istemeyeceksiniz!

View Comments (0)

Bir cevap yazın

© 2019 SuperStep. Tüm hakları saklıdır.

Created by BRUNOS DIGITAL

Scroll To Top