Now Reading
Şekerden vazgeçin!

Şekerden vazgeçin!

Şeker vücudun 1 numaralı düşmanıdır. Obezite ve kalp hastalığı, kanser, 2 tip diyabet, depresyon hatta akne, kısırlık ve iktidarsızlık gibi kronik hastalıkların ana nedenidir.

En önemli problemlerin başında, karaciğerin şekeri arıtamamasından kaynaklanıyor. Vücudun günde metabolize edebileceği oran 6 şeker kaşığı şeker iken, bir Amerikalının tükettiği şeker oranı günde 22 şeker kaşığı kadardır.

Kötü bir haberimiz var, vücut şekerin fazlasını yağa dönüştürüyor.

Kanser hücreleri büyümek için glikoz kullanır. Karbonhidratlar belli bir süre vücutta kaldıktan sonra glikoza dönüşür. Bu sebeple fazla karbonhidrat kullanımı vücudunuzda zamanla kansere sebep olacaktır.

Peki şeker kullanımından nasıl kurtulabiliriz?

Şekerden kurtulmak istiyorsanız, bir kerede bütün yapay tatlıları bırakmalısınız. Nelerden mi bahsediyoruz, işte liste. Şeker mamulleri, tüm tatlılar, meyve suyu, tahıl barları, kahvaltılık tahıllar, meyveli yoğurtlar, artı tüm reçel, bal(diyet olanlar hariç) çikolata, kek, bisküvi, meşrubat ve kurutulmuş meyve.

Mesela, içtiğiniz çay, kahve ve kahve çeşitlerine şeker yerine tarçın eklemek güzel bir başlangıç olabilir. Çünkü tarçın, kan şekerini stabilize etmeye yardım eder. Böylelikle şeker kullanmadan içeceğinize lezzet katmış olur.
Üzerinde “az yağlı-şekeri düşülmüştür” etiketi olan ambalajlı ürünleri tercih etmemelisiniz. Genelde bu ürün çeşitleriyle beyine yanlış gönderme yapıyorlar. Çünkü şekersiz adı altında geçen ürünlerin içerisinde sukraloz, sakarin ve aspartam gibi yapay tatlandırıcılar yer alıyor. Bu durumda bu maddeler sizi daha fazla yeme eğilimi içerisinde olmanızı sağlıyor.

Makarna, ekmek gibi beyaz hamur işleri yerine onların kepekli olanlarını tercih etmeniz bir nevi durumu o eski ağırlığından kurtaracaktır.
Yemeklerinize şeker yerine baharat eklerseniz, tuzdan ve şekerden kaçınmış olursunuz.

Diyetlerinize tavuk, hindi ve balık etini dahil ederseniz bu sizi hem tok tuttuğu gibi yine vücuttaki şeker oranınızı dengeler. Fındık, yoğurt gibi besinler enerjinizi yükseltir. Protein açısından da sağlıklı ürünlerdir. Onları hayatınızdan eksik etmeyin. Ara öğünlerde veriliyor olmalarının sebebi hem tok tutucu olmaları hem de enerji verdikleri içindir.

Toplum olarak ne yazık ki etiket okumak gibi bir alışkanlığımız bulunmuyor. Ne aldığımız veya ne yediğimize çoğu zaman dikkat etmiyoruz. Ambalajlı ürünlerin üzerinde mutlaka ürün içeriklerine dair bilgiler yer alıyor. Eğer formunuzu korumak istiyorsanız, bu önemli adımlarla başlayabilirsiniz.

Yağ yerine şekerle savaşabilirsiniz. Yağlar insanları şişmanlatmaz fakat şeker şişmanlatır. Sızma zeytin yağı, hindistan cevizi yağı, avokado ve Omega 3 bakımından zengin balık ve balık yağları vücudun ihtiyaç duyduğu sağlıklı yağlardır. Metabolizmayı hızlandırırlar.

View Comments (0)

Bir cevap yazın

© 2019 SuperStep. Tüm hakları saklıdır.

Created by BRUNOS DIGITAL

Scroll To Top