Now Reading
Ağırlık Kullanmadan Harika Omuzlara Sahip Olun

Ağırlık Kullanmadan Harika Omuzlara Sahip Olun

Bugün omuzlardan bahsediyor olacağız. Sadece erkeklerin omuzlarını güçlendirmesi gerektiğini düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. Çünkü omuz bölgesi hareket halindeyken oldukça hassas olan bölgelerden bir tanesi. Bu sebeple geliştirilmeye ihtiyaç duyuyor.

Omuz yaralanmaları gerçekten çok yaygındır çünkü potansiyel hareket alanı büyüktür, ancak omuz esnekliğini güçlendirmek ve çalışmak için çok fazla şey yapmaz. Bu sizin için yeterli bir neden değilse, güçlü omuzlar belinizin daha küçük görünmesine neden olan yanılsamayı oluşturabilir. Dolayısıyla omuzlarınızı genişlettikçe beliniz daha ince gözükecektir. Hanımlar, hala yazımız ilginizi çekmedi mi?

Çoğumuz omuzlarımızın gündelik faaliyetlerinde oynadığı rolü gerçekten düşünmüyor olsa da size şunu hatırlatmama izin verin: yiyecek getirme, çocukları kaldırma, bir şeyleri yerden kaldırma ve dolaba koyma, bir yeri temizlemek için omuzlarımızı kullanıyoruz.

Tüm tendonları, ligamentleri ve kas dokusunu güçlendirirken omuzlarınızı olduğundan daha iyi bir görünüme sokabileceğiniz egzersiz programını aşağıda paylaşıyoruz. Üstelik bu egzersizleri yaparken ağırlık kullanmanıza gerek yok!
Başlamadan biraz anatomiden bahsedelim mesela. Omuz kası(deltoid) 3 başlı bir kas grubundan oluşur. Ön, medial (yan) ve arka deltoid. Hepsine çalışıyor olacağız.

Inclined push-ups

1. Inclined push-ups

Sıradan bir itme işlemi yapacağız. Yalnız burada önemli olan üst vücudunuzun alt vücudunuzdan daha yukarıda olması gerektiği. Biz hareket için basamak kullandık. Ellerinizi göğüslerinizin yanında veya çok az altında konumlandırın. Sırtınızı dik tutun ve ileri doğru itin.(3 x 15 tekrar)

Pike-push-ups

2. Pike push-ups

Bu egzersiz, ayaküstü itme konusunda ustalık kazanma yolunda bir adımdır ve ön ve yan deltoid’ler için mükemmeldir. Omurga nötr ve kafanızın tepesi yere bakarken, bacaklarınızı (ellerinizi değil) incelediğinizden emin olun.(3 Set x 15 Tekrar)

Elevated pike push-ups

Elevated pike push-ups


3. Elevated pike push-ups

Bir sonraki adıma hazır mısın? Bacaklarınızı 90 derece yukarı kaldıracak bir yere ihtiyacınız var. Bu bir kaldırım, ya da koltuk olabilir. Aynı kurallar burada da geçerli. Nötr omurga pozisyonunu ve kafanızın tacı yerin üzerine gelecek şekilde tutun. Bunu ilk defa yalnız başına yapmaya çalışıyorsanız, başınızın altına bir yastık yerleştirin. Omuzlarınız üzerinde alçalıp, yükselin.(3 set x 15 tekrar)

View Comments (0)

Bir cevap yazın

© 2019 SuperStep. Tüm hakları saklıdır.

Created by BRUNOS DIGITAL

Scroll To Top