Şuan Okunuyor
Fitness

Fitness

Fitness hakkında

Fitness, günümüzdeki tanımıyla sağlıklı ve formda olmakla birlikte çeşitli aktiviteler ve spor yapma kapasitesi anlamına gelmektedir. Fit bir vücuda sahip olmak için doğru beslenme, düzenli egzersiz ve iyi uyku şart. Asıl amaç yorgunluk ve hastalıkları önleyerek daha sağlıklı ve iyi görünümlü bir vücuda sahip olmak.

Seçtiğiniz hareket ve aktivitelerin çeşidine göre yaptığınız fitness, aerobik veya aerobik olmayan hareketler, güç ve dayanıklılık temel alınarak yapılabilir.

İyi bir antrenman yapabilmek için bazı gereklilikler bulunmaktadır: güç, dayanıklılık, kuvvet, hız, denge ve koordinasyon, ve tüm bu alanlarda verilen zaman aralığında yapılan egzersizi gittikçe geliştirmek.

Herkes birbirinden farklı olduğu için her kişinin kendine uygun programı yaşa, genel sağlığa, vücut tipine ve durumuna, ve hem duygusal hem de sosyal sağlığına göre belirlenmelidir. Ayrıca egzersiz yapmak stres seviyenizi azaltmaya ve iyi uyumanıza da yardımcı olur.

Herkesin ihtiyaçları ve istekleri doğrultusunda çok çeşitli egzersiz tipleri vardır.

Atletler için:

100 metre koşusu – iyi bir dayanıklılık ve aerobic egzersiz gerektirir.

Orta mesafe koşusu – dayanıklılık ve gelişmiş kaslar gerektirir

Marathon – aerobic egzersiz gerektirir

Tepe koşusu – bacak egzersizi olarak çok iyidir ama iyi fiziksel kondisyon gerektirir

Kum koşusu – kilo vermek için iyi bir egzersizdir

Su koşusu – kas yaralanmalarını önler

Ayrıca Bakınız

İyi bir egzersizin amacı limitlerinizi zorlayarak kısa zamanda sonuca ulaşmaktır, bunun içinse egzersizlerin doğru yoğunlukta, doğru sürede ve doğru sıklıkla yapılması gerekir. Ayrıca programın uzun süreli bir planla devam etmesi gerekir.

High Intensity Interval (Yüksel Yoğunluklu Aralıklı Çalışma) Egzersizi

Bu egzersiz çeşidi yüksek yoğunluklu hareketler ve onu takip eden bir dinlenme periyodundan oluşur. Bu tarz egzersizler daha fazla kalori ve yağ yakımına neden olarak kilo vermede diğer egzersizlere nazaran daha etkilidir. Ayrıca bu egzersizin etkileri 48 saat sürer.

Kardiyovasküler egzersiz

Bu egzersizin amacı kalp atışını arttırarak vücuda daha fazla oksijen alınmasını sağlamaktır. Kardiyo, atletlerin günlük vücut egzersizi olarak ve kilo vermek isteyenler için çok önemlidir.

Yapabileceğiniz bazı kardiyo egzersizleri: koşu, eliptik egzersiz, yürüyüş, yüzme, bisiklet

Yorumları görüntüle (0)

Yorum Yapın

Eposta adresiniz kimseyle paylaşılmayacaktır.

© 2019 SuperStep. Tüm hakları saklıdır.